Históriaznačky JEEP
ZMÄTKY V POMENOVANÍ
Podľa väčšiny zdrojovide o skratku slov „general purpose“ GP v preklade “voz pre univerzálne použitie", vojakmi bežne označovaný ako taktický. Druhá varianta je však zaujímavejšia a neexistuje žiadny dôkaz, ktorý by ju vyvracal.
Podľa nej majú písmena GP pôvod v typológii jedného z najväčších konkurentov: značky Ford. Písmeno G znamenalo „government“, čiže vládu, a P bolo typickým označením pre osemdesiat palcovú vzdialenosť medzi nápravami niektorých vtedajších Fordov.
Od roku 1941 sa názov Jeep začína bežne užívať pre vojenské vozidlá s pohonom 4×4 firmy Willys-Overland Inc., ktorá si neskôr značku zaregistruje.

VOJENSKÁ ZÁKAZKA
V roku 1940 vypísalo americké ministerstvo vojny výberové konanie na budúce taktické armádne vozidlo. Muselo mať rázvor náprav maximálne osemdesiat palcov (203 cm), výšku do štyridsať palcov (101 cm) a najvyššiu hmotnosť 1275 libier (578 kg). Jeho terénne schopnosti boli zabezpečené požiadavkami na minimálny nájazdový uhol 45° a odjazdový uhol 40°, s motorom najmenej štvorvalcovým a hydraulickými brzdami. Karoséria s odklopným predným oknom musela odviezť troch vojakov a kvôli nízkym výrobným nákladom mala mať prevážne pravouhlé tvary.
Prihlásili sa nakoniec tri automobilky: American Bantam Car, Ford Motor Company a Willys-Overland Motors Inc. Jediná spoločnosť, ktorá oba termíny stihla, bola American Bantam. Behom roku 1941 vyrobila 2643 kusov BRC konštruovaných Karlom Probstom, ale veľkú zákazku americkej armády nakoniec uspokojiť nedokázala. Nemala na ňu totiž dostatočné výrobné kapacity. Velenie armády teda pridelilo produkciu konkurentom - Willysu (jeho prototyp MA, nástupca prvého prototypu QUAD, bol najlacnejší) a Fordu (ktorý mal najväčšie výrobné zázemie).
Bantam k nim po dohode vyrábal aspoň prívesné vozíky.
Ale ani to nebolo definitívne. William S. Knudsen, vtedajší poradca prezidenta Franklina Delano Roosevelta a bývalý prezident General Motors, presadili nápad z kombinovať to najlepšie zo všetkých troch prototypov. Tím vznikol Willys MB a jeho brat Ford GPW. Tak, ako ich pozná celý svet. S najsilnejším šesťdesiat jedna koňovým štvorvalcovým motorom Willys Go-Devil 2,2 litra, trojstuňovou prevodovkou s dvojstupňovou redukciou, pohonom všetkých kolies, kvapalinovým brzdami a šestnásti palcovými kolesami, pevným rámom z dvoch pozdĺžnych nosníkov a priečok a otvorenou karosériou bez dverí so sklopným čelným sklom. Je celkom zaujímavým paradoxom, že charakteristická predná maska Jeepu má pôvod práve v prototype Fordu.
Terénne auto sa mimoriadne osvedčilo. Do konca vojny stihol Willys-Overland vyrobiť 362 841 kusov a Ford ďalších 281 448 kusov. Hovorí sa dokonca, že Jeep vyhral druhú svetovú vojnu. Až tak neobyčajná zásluha je mu pripisovaná. Nikým nečakaným a o to bizarnejším uznaním sa Willysu dostalo od automobilovej legendy, samotného Enza Ferrariho, ktorý svojho času prehlásil, že: „Jeep je jediným skutočným americkým športovým autom.“